Univ.-Prof. Dipl.-Geol. Dr. Stephan Krämer
T: +43-1-4277-53463

Walter, M., Schenkeveld, W. D. C., Tomatis, M., Schelch, K., Peter-Voroesmarty, B., Geroldinger, G., Gille, L., Bruzzoniti, M. C., Turci, F., Kraemer, S. M., & Grusch, M. (2022). The Potential Contribution of Hexavalent Chromium to the Carcinogenicity of Chrysotile Asbestos. Chemical Research in Toxicology, 35(12), 2335-2347. https://doi.org/10.1021/acs.chemrestox.2c00314

Rushworth, D., Krämer, S., Schenkeveld, W., Dewulf, J., & Slomp, C. (2019). Copper mobilization from marine sediments by the methanotrophic chalcophore methanobactin. International symposium on environmental biogeochemistry, Potsdam, Deutschland.

Rushworth, D., Schenkeveld, W., Krämer, S., Hoffmann, K., Kretzschmar, R., & Christl, I. (2019). Copper sulfide dissolution by methanobactin, a methanotrophic chalcophore. Goldschmidt conference 2019, Barcelona, Spanien. https://goldschmidtabstracts.info/abstracts/abstractView?id=2019003385

Biswakarma, J., Kang, K., Borowski, S., Schenkeveld, W., Krämer, S., Hering, J., & Hug, S. (2019). Fe(II)-Catalyzed Ligand-Controlled Dissolution of Iron(hydr)oxides. Environmental Science & Technology, 53(1), 88-97. https://doi.org/10.1021/acs.est.8b03910

Gastvortrag: American Chemical Society Fall Meeting 2023

Stephan Krämer (Vortragende*r), Rouven Metz (Vortragende*r), Walter Schenkeveld (Vortragende*r) & Naresh Kumar (Vortragende*r)